logo
hamburger

Whale IT Recycling

Een nieuw bedrijf opzetten begint bij een naam, een gedachtengoed en een verhaal. Voor WHALE, een IT-recyclingbedrijf, bedachten we een naam en merkidentiteit die direct opvalt en onderscheid maakt in de markt. Want in een wereld vol generieke spelers is het essentieel om te weten wie je bent en hoe je opvalt.

Groots denken, klein recyclen

De naam zegt het al: WHALE IT Recycling. Net zoals een walvis de kleinste deeltjes plankton filtert, haalt WHALE waarde uit oude laptops, chips en telefoons. Groots denken én de kleinste goud-, koper- en andere metalen recyclen. Een krachtig concept dat meteen het verhaal van het merk vertelt.

Branding & Identity • Branding & Identity • Branding & Identity

Speels, herkenbaar en mensgericht

Het merk is speels, net zoals de beeldtaal. In de communicatie zetten we dit door met slogans als WHALE take care of IT of WHALE keep it CLEAN. Het maakt het merk toegankelijk en duidelijk tegelijk, en laat zien dat duurzaamheid en technologie hand in hand gaan.

Van merkverhaal tot uitvoering

Het merk is volledig doorvertaald in alle uitingen: van werkbussen tot locaties, van de website tot briefpapier en kleding. Alles klopt en ademt dezelfde visie, zodat WHALE overal herkenbaar is en een consistente merkervaring biedt.

Een nieuwe naam, logo, verhaal en huisstijl creëren voor een bedrijf dat voortkomt uit een bijna 100 jaar oud, gerenommeerd, moederbedrijf. Concept God heeft in dit alles voorzien. Waar wijzelf vooral dachten aan voordehand liggende ideeën kwam Sven met iets compleet anders.

Bob Willemse, Eigenaar Whale IT Recycling
Wij vertellen verhalen en creëren digitale belevingen.
Wij vertellen verhalen en creëren digitale belevingen.
logo
close